Rekordowo upalne lato – co najchętniej Polacy kupowali w aptekach?

Artykuł sponsorowany Warto przeczytać
Przez Europę przetoczyła się latem fala upałów. W wielu europejskich krajach odnotowano rekordowo wysokie temperatury, odczuliśmy to również w Polsce. Jak upalne lato wpłynęło na nasze zakupy apteczne?

Zgodnie ze światowymi trendami kupujemy coraz więcej preparatów chroniących przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym – potwierdzają to dane dostarczane m.in. przez IMS Health.

„Ilościowo apteki w te wakacje rok do roku odnotowały spory wzrost sprzedaży tej kategorii, bo aż 18 proc., ale warto dodać, że w ujęciu wartościowym to aż o 42 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Polacy, więc kupowali więcej produktów mimo zdecydowanie wyższych cen. Dodatkowo analizując dane IMS widzimy, że ¾ sprzedaży stanowiły produkty z filtrem 50+ i to jest jedna z największych zmian jakościowych, która pokazuje rosnącą świadomość kupujących. Odczuwalne zmiany klimatyczne i uświadamianie – w tym w reklamach – jak ważna jest ochrona przeciwsłoneczna sprawiły, że wzrosty określonych kategorii w aptekach są bardzo dynamiczne. Dodatkowo na przykładzie efektu komunikacji dermokosmetyków widzimy, że pharmarmeting ma także funkcję społeczną. ” – tłumaczy Anna Gruchała-Woźnicka, Dyrektor ds. Rozwiązań Strategicznych agencji reklamowej NEKK.

Przeczytaj:  Stulejka nie musi być problemem - nie zwlekaj zgłoś się do urologa!

Kolejną rosnącą w okresie upałów kategorią są dezodoranty i antyperspiranty. Sprzedaż tych produktów w aptekach latem tego roku urosła ilościowo o 15 proc., a wartościowo aż o 27 proc. To zrozumiały trend, który tłumaczymy większą potrzebą higieny, gdy temperatury są bardzo wysokie. Znacznie większe wzrosty wartościowe wynikają z jednej strony z rosnącej inflacji, a z drugiej z tego, że wybieramy produkty lepszej jakości, a takich właśnie szukamy w aptekach.

Trzecią kategorią, na którą przy okazji upalnego lata warto zwrócić uwagę to elektrolity. Ten rok bez wątpienia był rekordowy jeśli chodzi o ich sprzedaż w polskich aptekach. Ilościowo apteki sprzedały aż o 24 proc. więcej elektrolitów. Ponownie widzimy, że cena nie była barierą w tej kategorii ponieważ wartościowo widoczny jest skok na poziomie 39 proc.

O agencji NEKK

NEKK to agencja reklamowa której oferta skoncentrowana jest na szeroko rozumianym rynku ochrony zdrowia oraz marketingu farmaceutycznym. Od blisko 14 lat realizuje projekty sprzedażowe i wizerunkowe dla branży pharma. NEKK to ponad 50 doświadczonych specjalistów, którzy pod jednym dachem łączą kompetencje w kluczowych obszarach: strategia i analiza, eventy, programy edukacyjne, kreacja, produkcja dtp, copywriting, korekta, oraz obsługa klienta. Tak kompleksowy zakres kompetencji pozwala przyjąć szerszą perspektywę w myśleniu o tym, co jest możliwe w marketingu farmaceutycznym.

Przeczytaj:  Jak USG wspiera diagnostykę chorób płuc?

Klienci NEKK to przekrój różnorodnych podmiotów: zarówno duże koncerny farmaceutyczne, kliniki medyczne, czy stowarzyszenia lekarskie. W ostatnim czasie NEKK prowadził m.in. projekty dla Merck Group,, Novascon Pharmaceuticals, Bayer, Biofarm, Bioderma, Angelini Pharma, Apotex Polska, Synoptis Pharma, NEKK prowadzi także stałą obsługę marek Grupy NEUCA.