Jak poradzić sobie ze stresem w pracy?

Jak poradzić sobie ze stresem w pracy?

Artykuł sponsorowany Polecne i promocje

Stres w pracy wynika między innymi z nadmiaru obowiązków, braku wsparcia ze strony współpracowników i szefa, nieprzyjemnej atmosfery w zespole, ciągłej rywalizacji czy porównywania się do innych. Jego wpływ na pracownika objawia się problemami z koncentracją, mniejszą produktywnością oraz kłopotami z przyswajaniem nowej wiedzy. Niektóre z tych problemów można rozwiązać przez oddzielanie czasu pracy od prywatnego oraz utrzymywanie dobrych stosunków z kolegami. Sprawdź, jak jeszcze radzić sobie ze stresem w pracy.

1. Stawianie granic

Ciągłe dążenie do perfekcji, nadmiar obowiązków zawodowych i uleganie prośbom współpracowników przyczyniają się do powstawania napięć oraz stresu.

To dlatego tak ważne jest wyznaczanie jasnych granic i przyjęcie pewnych zasad, np. Jestem w biurze od 9 do 17, więc po pracy nie odbieram telefonów służbowych ani nie kończę projektów. Odmawiam przyjęcia kolejnych zadań i zleceń, jeśli nie skończyłem poprzednich.

Bardzo ważne jest, aby szanować swój czas prywatny i po powrocie z pracy oddawać się zajęciom, które sprawiają przyjemność.

 

2. Utrzymywanie dobrych kontaktów ze współpracownikami

Pozytywne relacje międzyludzkie są ważne zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Napięta atmosfera w biurze wpływa negatywnie na nastrój, pogarsza samopoczucie i przyczynia się do powstawania stresu.

Przeczytaj:  Zadbaj o piękny ogród tego lata!

Wewnętrzne napięcie znosi się o wiele łatwiej z poczuciem wsparcia ze strony zespołu, które przejawia się pomocą, życzliwością, sympatią, pochwałami czy nawet konstruktywną krytyką.

3. Podnoszenie odporności na stres

W podnoszeniu odporności na stres mogą być pomocne suplementy diety, na przykład Miralo (na stres i uspokojenie). Pozytywny wpływ kapsułek Miralo na uspokojenie nerwów wynika z zawartości naturalnych ekstraktów roślinnych. Ekstrakt z ashwagandhy podnosi odporność na stres, a ekstrakt z szafranu poprawia nastrój i pomaga utrzymać dobry nastrój.

Miralo (na stres i ukojenie nerwów) działa łagodnie, dlatego może być z powodzeniem stosowany w godzinach pracy. Miralo ma wysoką zawartość składników aktywnych, dlatego wystarczy tylko jedna kapsułka Miralo dziennie.

4. Emocje pod kontrolą

Silne emocje mogą niekiedy wyprowadzić z równowagi. Bardzo ważne, aby nauczyć się nad nimi panować, oceniać sytuacje chłodno i nie wyolbrzymiać problemu. Jest to trudne, ale możliwe do zrealizowania. Pod wpływem emocji łatwo o niegrzeczny komentarz, kąśliwą uwagę czy wulgaryzm.

Takie reakcje wpływają jednak negatywnie na wizerunek pracownika oraz jego profesjonalizm. Najprostsze, co można zrobić w stresującej sytuacji, jest policzenie do dziesięciu, zanim coś się powie. Wbrew pozorom te kilka sekund pozwoli na przemyślenie odpowiedzi i sformułowanie jej w taki sposób, aby nikogo nie urazić.

Przeczytaj:  Bezpłatne ogłoszenia nieruchomości – nie płać wielkich kwot!