Copywriting w social mediach

Copywriting w social mediach

Polecane portale

Copywriting jest jednym z najważniejszych narzędzi w prowadzeniu skutecznych działań w obszarze social media. Pozwala on na stworzenie najlepszego opisu firmy, jak i krótkich opisów przeznaczonych do publikacji na Facebooku, Instagramie czy Twitterze. Odpowiednio skonstruowane komunikaty prezentowane w social mediach przyciągają ściśle określoną grupę odbiorców i stają się efektywną reklamą dla firmy. O czym powinien pamiętać copywriter? Jakich zasad warto się trzymać, by osiągnać najlepsze rezultaty?

Zasady 4C i 4U

Tworząc posty przeznaczone do publikacji w mediach społecznościowych, warto korzystać z zasady 4C. Zgodnie z tą zasadą komunikaty powinny być jasne (clear), zwięzłe (concise), atrakcyjne (compelling) oraz wiarygodne (credible). Dzięki temu doskonale sprawdzą się na Facebooku, Twitterze czy Instagramie, gdzie odbiorcy mają niewiele czasu na zapoznanie się z tekstem. Warto też znać regułę 4U, która mówi o tym, że tekst powinien być użyteczny (useful), ważny (urgent), wyjątkowy (unique) oraz szczegółowy (ultra-specific). Stworzone według tych zasad treści wymagają więcej pracy, lecz są także nieocenione w budowaniu wizerunku eksperta. Warto też zwrócić uwagę na dłuższe treści. Choć zwykle słyszy się, że długie wpisy w mediach społecznościowych nie są wskazane, w niektórych przypadkach warto się o nie pokusić, szczególnie gdy działasz w branży związanej z edukacją czy kierujesz swoje komunikaty do wąskiej grupy mającej np. wspólną pasję. Najważniejsze jest w tym przypadku, by było one rzeczywiście merytoryczne i przydatne.

Przeczytaj:  Taboret gazowy dla gastronomii

Odpowiedzi na pytania

Przy tworzeniu postów należy zawsze odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Zastanów się, do kogo kierujesz swój produktu, dlaczego dana osoba ma się nim zainteresować, kiedy może go zdobyć i co musi zrobić w tym celu. Nigdy nie można zapominać o kliencie, do którego kierowany jest komunikat. Odpowiadając na wymienione wcześniej pytania skupisz się na potrzebach swoich odbiorców, o których niestety często się zapomina. Ponadto ważna jest tutaj prezentacja zalet, jakie usługa lub produkt przyniesie potencjalnemu nabywcy czy klientowi. Aby to zrobić, można po prostu przedstawić stan przed, a następnie po skorzystaniu z Twojej oferty.

Model AIDA

Techniką marketingową już od dawna wykorzystywaną w tworzeniu tekstów jest model AIDA. Zakłada on cztery etapy prowadzenia odbiorcy, czyli przyciąganie uwagi (attention), budowanie zainteresowania produktem (interest), wzbudzanie pożądania tego, co oferujesz (desire) oraz wezwanie do działania i konkretnej akcji (action). Postaw na ciekawy wstęp w tekście, przedstaw zalety danego rozwiązania i wpłyń na odbiorców za pomocą odpowiednich komunikatów lub emocji. Ostatni krok to prowokacja odbiorcy do konkretnego działania, za pomocą np. Call To Action.

Przeczytaj:  Apteczka24.pl – postaw na wysoką jakość obsługi!

Blog a social media

Warto też pamiętać o zależnościach między blogiem a mediami społecznościowymi. Wielu popularnych obecnie influencerów zyskało popularność, dzięki prowadzeniu bloga, a Instagram czy Facebook pozwoliły im komunikować się z fanami nowymi kanałami. I to nie tylko za pomocą interesującej treści, ale także materiałów wizualnych.

Artykuł powstał we współpracy z czasopismem Social Media Manager.