Skutki nadużyć substancji narkotyzujących

Skutki nadużyć substancji narkotyzujących

Polecne i promocje Poradniki

W dzisiejszych czasach bardzo często słyszy się o nadużyciach narkotyków i negatywnych skutkach jakie niosą za sobą takie nadużycia.

Skutki nadużyć substancji narkotyzujących

W dzisiejszych czasach bardzo często słyszy się o nadużyciach narkotyków i negatywnych skutkach jakie niosą za sobą takie nadużycia. Nadużywanie środków odurzających przez ludzi ma bardzo długą historię, ponieważ już nawet ludzie prehistoryczni sięgali po różnego rodzaju środki odużające. Historia zweryfikowała, że nawet Aztekowie i Sumerowie kilka tysięcy lat przed naszą erą zażywali, dzisiaj możemy je już nazważ alkaloidy, i inne środki halucynogenne. W efekcie czego doznawali stanu podniecenia czy halucynacji.

Jeśli człowieka odczuwa ciągłą chęć sięgnięcia po dany lek lub środek chemiczny w celu uzyskanie dobrego samopoczucia lub optymalnego funkcjonowania organizmu, wówczas mamy doczynienia z uzależnieniem lub przedawkowaniem. Stałe zwiększanie dawek może doprowadzić do zatrucia lub w skrajnych przypadkach nawet do śmierci.

Medycyna spośród leków przeciwbólowych wyróżnia tzw. opioidowe leki przeciwbólowe. Przedawkowanie takich leków przeciwbólowych, prowadzi do zmian w ośrodkowym układzie nerwowym. Do grupy opiatów należy opium otrzymywane z mlecznego soku makowego, tzw. kompot, morfina, heroina czy kodeina. Opiaty zaliczane są do gruby substancji trujących dlatego należy przechowywać je pod zamknięciem.

Przyczyną zatrucia opiatami jest przedawkowanie narkotyków. Tolerancja na niektóre składniki zawarte w substancjach narkotyzujących nie jest równomierna i stała, dlatego czasami nieznaczne przekroczenie granicy dawki może wywołać objawy ciężkiego zatrucia. Skutkiem czego jest zaburzenie równowagi ośrodkowego układu nerwowego i jego funkcji, zależność fizyczna i psychiczna organizmu od substancji narkotyzującej a po jej odstawieniu objawy zespołu abstynencji.

Przy zatruciu opiatami występują zaburzenia czynności oddechowej. Jako sprawdzone środki antagonistyczne stosuje się nalokson i naltrekson, które znoszą objawy przedawkowania i depresji oddechowej nie wywołując zależności fizycznej. Nalokson znosi także toksyczne działanie dużych dawek alkoholu etylowego. W przypadku zażycia narkotyku doustnego, należy wykonać płukanie żołądka roztworem nadmanganianem potasu. Wypełniony pęcherz moczowy opróżnia się za pomocą cewnika. Przy pierwszych symptomach zatrucia opiatami należy od razu wezwać Pogotowie Ratunkowe, ponieważ sami niewiele możemy zrobić w takiej sytuacji.

Zatrucie opiatami jest skutkiem uzależnienia od silnych narkotyków i objawem zaawansowanego nałogu. Dlatego osoba uzależniona od narkotyków wymaga fachowej pomocy lekarskiej, ponieważ może dojść do degeneracji moralnej i psychicznej, niedożywienia, wyniszczenia i zmniejszenia odporności organizmu. Skutkiem czego może dojść do tragicznych następstw.

Artykuł powstał dzięki portalowi Tabletki na Cellulit

Daj opinie (5 / 1)

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Krzysztof Konopa Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Krzysztof Konopa
Gość
Daj opinie :
     

Witam miałem kolege który brał.Substancje i narkotyki no i niestety w koncu zmarł.Wiele razy mu mówiłem żeby poszedł na odwyk ale mnie nie posłuchał.Bardzo cieżko było jego rodzinnie na pogrzebie.Ja nie rozumiem jak w polsce ludzie mogą brać narkotyki i inne specyfiki.Wiadomo że po narkotykach ma się inny stan bardzo mi szkoda takich ludzi co biorą no ale niestety potem im ciężko jest pomóc super artykuł.