Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron – często zadawane pytania.

Informacje Poradniki

Pozycjonowanie stron – Przyjrzyjmy się temu, co może wydawać się niezrozumiałe w działaniu wyszukiwarki internetowej komuś, kto oczekuje, że jego strona szybko znajdzie się na pierwszym miejscu. Pomijając sam żargon SEO i wiedzę techniczną, której klient oczywiście nie ma obowiązku znać, pytań pojawia się wiele, czasem naprawdę zaskakujących. Skoro pojawiają się one, to znaczy, że daną kwestię warto poruszyć, bo być może nie jest do końca zrozumiała, a jest w kontakcie specjalistów z klientem pomijana. Oto kilka z życia wziętych pytań, jakie zadają klienci pozycjonerów i agencji interaktywnych oraz odpowiedzi na nie.

Pozycjonowanie stron

Moja strona spadła o jedną pozycję w wynikach wyszukiwania. Co się dzieje?

Z reguły w podobnych przypadkach nie dzieje się nic strasznego. Konkretny wynik w wyszukiwarce nie jest przypisany na stałe do Twojej strony. Pomijając wielkie sieciówki i korporacje, które często bardzo trudno „wygonić” z wypracowywanego latami miejsca, to takie, niewielkie wahania nie są powodem do niepokoju. Żadna agencja nie jest w stanie zapewnić Cię, że każdego dnia będziesz na pierwszym miejscu, ani razu nie spadając na drugie lub trzecie. Jest to całkowicie naturalne i nie jest z reguły spowodowane żadnymi Twoimi działaniami, ani też niekorzystnymi działaniami na Twojej stronie. Dopiero większe spadki należy zacząć traktować jako spadki realne, rzeczywiste, nad którymi należałoby się poważniej pochylić.

Przeczytaj:  Epidemia grypy – poznaj 5 skutecznych sposobów na to, by uniknąć zachorowania

Wprowadziliśmy wszystkie sugerowane zmiany na stronę, a wyniki wciąż nie wzrastają – dlaczego?

Jeśli optymalizacja strony była dobrze zaplanowana i profesjonalnie wykonana, to wzrosty w wyszukiwarce prędzej, czy później po prostu muszą się pojawić. Pozostaje tylko kwestia, czy prędzej, czy też później. Strona musi się zaindeksować, czyli zostać odnotowana przez roboty Google. Krótko mówiąc, wyszukiwarka musi najpierw wszystkie Twoje działania zauważyć. Przeprowadzenie optymalizacji nie jest czynnością, mającą charakter jednorazowy, mającą dać rezultaty natychmiast. Nad stroną powinno pracować się tak naprawdę przez cały czas, a skutek powinien być przewidywany właśnie jako efekt tych długofalowych działań. Niestety, ale Internet nie działa tak, że zmieniając jedno zdanie na swojej stronie, wskoczysz na pierwsze miejsce w Google, bo ono od razu zauważy tę zmianę. W pozycjonowaniu nie chodzi o to, nie tędy droga. Jeśli wybrałeś solidnego pozycjonera, to również nie ma powodów do niepokoju – z reguły potrzeba jedynie cierpliwości.

Niedawno stworzyliśmy nowoczesną, efektowną stronę internetową, lecz wyniki w wyszukiwarce spadły. Dlaczego?

Jeśli podczas tworzenia strony nie były brane pod uwagę kwestie jej pozycjonowania, to takie spadki są jak najbardziej możliwe. Wyszukiwarka nie patrzy na Twoją stronę tak, jak Ty. To, że jest ona nowoczesna, „ładna”, „designerska”, nie musi wcale oznaczać, że jest dobra do pozycjonowania i przyjazna dla użytkownika. O pozycjonowaniu powinno myśleć się już podczas tworzenia witryny – w przeciwnym razie po wdrożeniu zmian może Cię czekać niemiła niespodzianka. Twoje wrażenia wizualne i artystyczne mają tutaj niewielkie znaczenie. Jeśli stworzysz stronę, która podoba się tylko Tobie, nie wyszukiwarce i klientom, to na dobre wyniki w Google nie masz co liczyć.

Przeczytaj:  Nasze zdrowie kontra moda. Dlaczego wolimy marznąć niż się cieplej zimą ubrać.

Warto, aby decydując się na pozycjonowanie strony po prostu pytać o wszystkie niezrozumiałe kwestie, okazać cierpliwość i zrozumienie – dotyczy to obydwu stron tej usługi. Pozycjonerze – nie lekceważ klienta! Kliencie – nie próbuj przekrzyczeć, ani być mądrzejszy w kwestii pozycjonowania od pozycjonera! Każdy problem można łatwo rozwiązać. Jeśli obydwie strony podchodzą do siebie w uczciwy sposób, to przecież im obydwu zależy na tym, by wyniki pozycjonowania były satysfakcjonujące – jest to przecież obopólny zysk finansowy!

Pozycjonowanie stron

 

Autor artykułu
Autorem artykułu jest Web Lider – agencja interaktywna oferująca pozycjonowanie stron i kampanie Google AdWords.